‘Ik leer anders’, leerproblemen praktisch en snel aanpakken

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Het onderwijs sluit niet aan bij deze manier van leren, omdat 95% van de kinderen leren via het gehoor. Hierdoor wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op ‘foute’ wijze wordt aangeboden.

Direct resultaat met ik leer anders

Door de lesstof op de juiste manier aan te bieden aan je kind, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we Ik leer andersoverschakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Met de basistraining ‘Ik leer anders’ leer ik je kind de lesstof te vertalen naar zijn/haar manier van denken.

Inhoud training:

  • Leren informatie op de juiste wijze te ordenen (beter onthouden)
  • alfabet en woorden
  • cijferveld, tafels en automatiseren van sommen
  • klokkijken
  • Tips voor vakken als topografie, werkstukken, spreekbeurten, boekbespreking, geschiedenis etc..

Wil je meer informatie over ‘Ik leer anders’ of wil je je kind aanmelden voor de training, stuur dan een mail naar info@jufjoke.nl of bel 06 – 81553380